• redakce
  • Komerční sdělení
  • 12. února 2024
  • 15:33

Škoda Karoq: Rodinný dobrodruh

 
Další 1 fotografie v galerii
Karoq se dodává jako předokolka i jako čtyřkolka, s manuálem nebo automatem DSG, s benzinovým nebo dieselovým motorem / prodej-vozu.cz
První počinem automobilky Škoda na dynamicky se rozvíjejícím poli SUV byl v roce 2009 model Yeti. O osm let později jej nahradil zcela nový model. Dostal jméno Karoq, které vzniklo z aleutských slov auto a šíp, a do vínku vlastnosti, které z něj udělaly jedno z nejžádanějších rodinných aut na našem trhu.

Ideálně velký

Menší než Kodiaq a větší než Kamiq. Škoda Karoq stojí na koncernové podvozkové platformě MQB A. Tu (a nejen tu) sdílí například i s Octavií a technicky má velmi blízko ke svému sourozenci od Seatu - modelu Ateca. Proč je to vše třeba zmínit? Protože Octavia i Ateca jsou skvělými rodinnými vozy a Karoq mezi ně rozhodně patří. K tomu jej předurčují už rozměry. 4,4 metru na délku nijak neomezuje ani v úzkých uličkách velkoměst a na poddimenzovaných parkovacích místech. V kombinaci s rozvorem 2638 mm to však zároveň znamená dostatek prostoru nejen na předních sedadlech, ale i za nimi. V tomto jsou kompaktní SUV často skvělá a Karoq rozhodně jedním z těch skvělých je.

Výhody Karoqu však pokračují i za zadními sedadly. Základní objem zavazadlového prostoru 521 litrů znamená, že sem pohodlně umístíte veškerou bagáž, kterou rodina na týdenní dovolenou potřebuje. Kdyby náhodou bylo třeba převézt něco ještě většího, oceníte praktické tvary SUV, velký vstup do kufru a více než kubík a půl prostoru, který po sklopení zadních sedadel zhltne klidně i pračku.

Může rodina chtít více?

Slovo rodina budeme používat i dále. Co kromě prostoru může od dobrodružně laděného SUV chtít ještě? No přece komfort. I tady Karoq boduje. Širokou paletu komfortní výbavy rámují pohodlná sedadla a tradičně solidně odhlučněný interiér. I podvozek hraje na komfortní strunu. Karoq z vás duši nevytřese, naopak umí příjemně konejšit.

Nejen řidič pak jistě ocení možné kombinace pohonu a převodovky. Karoq se dodává jako předokolka i jako čtyřkolka, s manuálem nebo automatem DSG, s benzinovým nebo dieselovým motorem. Vybere si skutečně každý. Všechny nabízené pohonné jednotky se přitom k rodinnému životu skvěle hodí - žádní loudové, ale ani žádné nabušené bestie. Zážehová patnáctistovka i vznětový dvoulitr vynikají příjemným projevem i úsporností. Patnáctistovka je přitom naladěná na 110 kW, vznětový dvoulitr na 85 nebo silnějších 110 kW. Vrcholem je pak zážehový dvoulitr TSI ve verzi Sportline. Poskytuje výkon až 140 kW a v kombinaci s pohonem všech kol nabízí skutečně zajímavé jízdní zážitky. Vybrat si prostě musí každý, i když každé rodině sedne něco trochu jiného.

Mohlo by vás zajímat

Reklama