- redakce
- Komerční sdělení
- 11. prosince 2025
- 16:26
Alfa Romeo Giulia - poslední sportovní sedan ze staré školy
Autíčkáři ale vědí i další věc. Žádný z uvedených modelů se dnešních dnů nedočkal. Rozhodně tedy ne jako sportovní sedan. Mitsubishi Lancer i Suzuki Kizashi jsou hudbou minulosti a Subaru Impreza se postupně změnilo v hatchback. A Alfa Romeo 156, evropské auto roku 1998? Ta se přestala vyrábět skoro před dvaceti lety. Její duch ale žije dál.
Alfa Romeo je totiž jednou z mála automobilek, které na dnešním trhu pravověrný sportovní sedan nabízejí. Z těch evropských je druhou podobnou vlastně jen německé BMW. Právě Alfa Romeo a BMW jsou totiž dvě automobilky, jejichž filosofie si je v lecčem podobná. Vývojáři vždy myslí na řidiče a každý jejich model má poskytovat nevšední řidičské zážitky. Italská a německá cesta k tomuto cíli ale vedou vždy tak trochu jinudy.
Italská atletka
Alfa Romeo Giulia je toho dokonalým příkladem. Na trh přišla v roce 2016 a už tehdy působila jako zjevení. Klasické proporce, detaily, které Alfa používá už desetiletí, ale zároveň moderní dravý vzhled, který nikoho nenechal na pochybách, s kým má tu čest. Tohle auto vzbuzuje emoce, už když kolem něj procházíte na parkovišti. To platilo v roce 2016 a platí to i skoro deset let po jeho uvedení trh. Ano, designérům se podařil takový husarský kousek, že Giulia vypadá mladistvě i po skoro desetiletí. Klobouk dolů.
Jenže tahle písnička nekončí ani po usednutí do interiéru. Právě naopak. I uvnitř to doslova dýchá sportovností. Posádku obejmou řádně profilovaná sedadla a vysoce kvalitní materiály. Z některých tvarů je možná trochu znát, že auto vznikalo před celou dekádou, ale na funkčnosti celku to nepocítíte, natož pak na celkovém komfortu.
Ale to jsme stále ještě ani nenastartovali. A to je škoda, protože tohle auto by nastartované a rozjeté mělo být co nejvíce a co nejčastěji. Právě v pohybu totiž poznáte, že sedíte v pravém sportovním sedanu, a to ne v ledajakém. Inženýrům se povedlo naladit takřka dokonalý podvozek. Zadokolky i čtyřkolky jsou příkladně pohodlné, ale nikterak houpavé. Ke sportovnímu autu přece patří tuhost. Ale pozor, nepleťte si ji s nějakou uskákaností. Vše pak korunuje skvělé rozložení hmotnosti, které se blíží ideálu 50:50. To slibuje řidičské zážitky na počkání.
Určitě už je vám jasné, že takovému autu by žádná slabá motorizace rozhodně neslušela. Žádnou slabou motorizaci také pod kapotou nenajdete. Základní jednotkou je vznětový čtyřválec o objemu 2,2 litru, a ten disponuje výkonem 160 koní. Slušný základ, ne? Také jde o jediný motor, jehož sílu osmistupňový automat posílá výhradně k zadním kolům. Všechny silnější Giulie na dnešním trhu jsou totiž výhradně čtyřkolky. Silnější turbodiesely jsou naladěny na 210 koní, dvoulitr spalující benzin dokonce na 280 koní.
Jenže to se stále bavíme jen o klasické Giulii. Znalci Alfy Romeo jistě tuší, že musí existovat i ostrá verze s přídomkem Quadrifoglio. Takto nazvaný 4,6 metru dlouhý sedan je skutečně něčím, co jde nazvat polozávodním strojem. Naznačují to úpravy designu i pohled to tabulek. Z dvakrát přeplňovaného šestiválce o objemu 2.9 litru řidič vyždíme těžko představitelných 520 koní. Tohle stádo dokáže uhánět více než třísetkilometrovou rychlostí a ručičku rychloměru pošle ke stovce za méně než 4 vteřiny. Prostě raketa.
Alfa Romeo modelem Giulia zkrátka dokazuje, že i v dnešní době dokáže jít svou cestou. Giulia je skvělý sportovní sedan v kterékoli verzi. Byl jím v roce 2016 a je jím i dnes. A že jich nejezdí mnoho? Je to totiž auto pro fajnšmekry. Proto byste měli dobře vybírat i to, od koho toto auto kupujete, a to zejména u ojetin. Naštěstí u nás existují prodejci, kteří se i dnes specializují na italské vozy nebo konkrétně na Alfy Romeo, jako je například pražská IMOFA. Ta vedle prodeje a servisu nabízí i další služby, jako je třeba zprostředkování financování nebo pojištění. Zkrátka vše podstatné na jednom místě a navíc tam, kde Alfám rozumí.


Sdílení
1
Twitter
Komentáře
Email