Elektrický Peugeot Rifter je po faceliftu, zlepšil se hlavně jeho dojezd

 
Dalších 5 fotografií v galerii
Zvýšil se hlavně dojezd, a to na 320 km / Peugeot
Osobní dodávka Peugeot Rifter vždy patřila mezi úspěšné a oblíbené vozy. Zákazníci u ní oceňovali její praktičnost, multifunkční charakter, obrovskou modularitu a velmi atraktivní vzhled s prvky SUV. Jednoznačnou volbou uživatelů byl ovšem vždy dieselový motor, což se modelu Peugeot Rifter stalo osudným. Před nedávnem totiž dieselový agregát u této modelové řady automobilka Peugeot obětovala pro dobro zachování nízké úrovně koncernových emisí.

Nyní pořídíte model Rifter výhradně s elektrickým pohonem. Klasický spalovací motor nabízí jen Rifter s homologací N1, tedy přestavěná užitková verze.

Koncern sice udržel své průměrné emise na uzdě, osobní dodávka Rifter ale utrpěla těžké ztráty z hlediska počtu klientů. Elektrický E-Rifter přece jen tolik prodejů neudělá. Možná se ale faceliftem jeho pozice vylepší. Modernizace se totiž mimořádně povedla. A zlepšil se i dojezd, což je u elektromobilu klíčový faktor rozhodování o nákupu. 

Nový E-Rifter má nyní mnohem zajímavější design

Zejména se jedná o dynamičtější přední část, jejímž hlavním charakteristickým prvkem je nová maska chladiče s aktuálním logem Peugeot uprostřed. Po stranách ji obklopuje symbolický světelný podpis značky ve tvaru tří drápů. Výrazný styl vozu ještě umocňují nové barvy karoserie – modrá a zelená. Ty pomáhají zvýraznit velkorysé tvary vozidla, které se díky širokým podběhům kol, impozantním bočním ochranným lištám, střešním nosičům a vysoké světlé výšce hodí i pro jízdu v náročnějším terénu.

V interiéru pak najdete zcela novou palubní desku, která poskytuje vynikající ergonomii a kvalitní zpracování. Jejím základem je ikonický Peugeot i-Cockpit® a v její horní střední části se nachází zcela nový desetipalcový dotykový displej s vysokým rozlišením. Kabina vozu je velmi útulná. Příjemným překvapením je nový 100% digitální desetipalcový barevný přístrojový panel s optimalizovaným a přizpůsobitelným zobrazením základních informací, včetně informací z navigačního systému a dat týkajících se toku energie a dobíjení. Nový je také velký středový desetipalcový HD dotykový displej pro ovládání audiosystému a navigace. Třešničkou na dortu je pak nový kompaktní, kůží potažený a vyhřívaný volant s integrovanými ovladači pro ještě větší potěšení z řízení.

Největším benefitem faceliftu je však delší dojezd. Ten stoupl z 280 na slušných 320 kilometrů. Úroveň výkonu zůstala zachována: nejvyšší rychlost 135 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 s, výkon 100 kW (136 k) a točivý moment 270 Nm. K dispozici jsou vždy tři jízdní režimy: Eco pro nejdelší dojezd, Power pro maximální výkon při plném zatížení a Normal.

Nově má E-Rifter vylepšený systém rekuperačního brzdění pro optimalizaci dojezdu. Pomocí ovladačů za volantem jej aktivovat ve třech různých úrovních. Jedná se o funkci, která je na trhu ojedinělá. Podobnou raritou v tomto segmentu je i tepelné čerpadlo, které zvyšuje komfort cestujících a zároveň pomáhá optimalizovat účinnost, a tím i dojezd. 

Peugeot E-Rifter lze dobíjet několika způsoby.

Způsoby dobíjení se liší hlavně dobou nabíjení:

Veřejná rychlodobíjecí stanice 100 kW: 30 minut (nabití z 0 na 80 %). 
Wall Box 11 kW: úplné nabití pomocí palubní nabíječky 11 kW za 5 hodin.
Wall Box 7,4 kW: úplné nabití pomocí palubní nabíječky 7 kW za 7,5 hodiny.
Zesílená domácí zásuvka 16 A: úplné nabití za 15 hodin.

Nový Peugeot E-Rifter dorazí na český trh v příštím roce.

Zdroj: Peugeot 

Mohlo by vás zajímat

Reklama